onsdag 21 maj 2014

STEKARE OCH BUSINESSMÄN

Det finns två typer av män som får det att klia i kroppen på mig. En representant från den ena typen damp ner på sätet bredvid mig i tunnelbanan idag. Schtekare. Grön finskjorta. Utstuderat slitna jeans för en "skön avslappnad look". Carl-Philipfrisyr (halvlång halvlockig backslick). Dyra skor, ännu dyrare solglasögon. Ser du honom framför dig?

Så där sitter stackars Ginger och petar näsan i godan ro, när han dimper ner på sätet. Benen så brett isär att han har en meter mellan knäna. Och nej, det finns ingen ursäkt att sitta så. Jag fick en känsla av att han sannolikt inte har en handikappande stor penis. Han bara gillar att bre ut sig. Så mycket att Gingers ben trycks mot väggen. Sen börjar han, som grädde på äckelmoset, att stampa med fötterna, i takt till nån sång han tänker på. Nej, han lyssnar inte på musik. Bara stampar. Så hårt att golvet vibrerar. Detta stör mig en aning, så jag börjar en diskret benfight. Alltså, särar mina knän mer och mer, i hopp om att han ska inse att han tar upp halva mitt fotutrymme samt nästan stampar mig på tårna. Men nej, ingen reaktion ens när jag slutligen pressar mitt lår mot hans. Schtekare, jag orkar inte er. Ni har aldrig lärt er ta hänsyn till att andra människor också behöver utrymme. Lite samma sak som när folk sitter med väskan bredvid sig på överfulla tåg och bussar. Fast ni använder kroppen istället för väskan. Och inte bara i trafiken, utan överallt. Bara bufflar på helt hänsynslöst. Jag fuckar ur.

Den andra kategorin stöter jag också på dagligen. Schtekarna när de vuxit upp och blivit businessmän. Eller i stort sett, vita män i viktiga kostymer som bufflar omkring. Ja, jag generaliserar. Min pappa är också en vit man som äger några kostymer. Privat är de säkert jättetrevliga, men just den här grejen att hänsynslöst ta upp så oproportionerligt stor plats i det allmänna utrymmet. Ställa sig mitt i rulltrappor. Breda ut sig på säten. Otåligt titta på klockan och högt fråga vad fan som tar sån tid när de måste stå i köer som alla andra. Inte fatta att man bör lämna plats när man är klar i en kösituation, utan bara hänga kvar som att hela världen är deras privata After Work-drinkbord.

Nä. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag ska inte behöva slåss med dessa människor om utrymme som tillhör alla. De ska FUCKING BACKAAAA!!!

#WORD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar