måndag 5 maj 2014

PIMP MY LANDSTINGSOUTFIT



Jag surfar runt på brittiska MSN, ett av mina standardställen, helt utan anledning. Hittar aldrig nåt intressant där. Det enda roliga är att de har en avdelning som heter "lifestyle", med fem olika underavdelningar. Food, Tech, Travel, Innovation och Her. Tolkar det som att de fyra första är för män. Och "Her" handlar uteslutande om kläder, smink, relationer, Victoria Beckhams undervikt och hur skön Beyoncé är. Snark.

Anyway, hittade de här klädtipsen för jobbet! Asbra inspiration, jag hade aldrig lyckats hitta så här anonyma kläder annars. Och det står ju att de garanterar promotion, så jag drog på mig de guldgröna klackskorna ("power heels",  hur fan de nu förknippar ömma fötter med makt) och förväntade mig att bli avdelningschef direkt. Shit, de kunde ju ha förtydligat  att det inte gäller uniformsyrken?

Fett trött på att alla tidningar tror att alla jobbar på kontor. Seriöst, alla jobb- och karriärstips verkar involvera att man har ett eget kontor och en chef man kan löneförhandla med över lunchen, troligen nåt meeediajobb på Stuuureplan. Bara för att de själva är journalister. Har de typ missat hur många som jobbar inom vård, omsorg och liknande? De skulle få fett många fler läsare om de lärde oss att pimpa landstingsoutfits och uniformer.

Nu slutar jag blögga om det här för jag har ingen röd tråd. Svamlar bara. Häjdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar