torsdag 1 maj 2014

DEN "FÖRSTÖRDA" MAGEN ÄR SNYGGARE ÄN MIN :)

Häj häj! Jag läste ett fett blögginlägg hos Lady D om den här bilden:


Den är ett par år gammal, men jag minns den! Jag minns hur frustrerad jag blev av alla likes den fick på Fb! Var nära att kasta ut datorn genom fönstret några gånger.

Varför? Varför är det fel att hylla en mammamage med bristningar? Det är inget fel med det, det är bilden det är fel på. Look at it! Look at that shit! Så där snygg mage hade jag knappt när jag var 12. Än mindre nu, trots att jag inte fött nån bebis alls, så vitt jag vet (av min mage att döma kan det dock ha slunkit ut ett par stycken utan att jag märkt det). 

Jag kan ha fel, men när mammor får ångest över sina kroppar så är det väl sällan några bleka bristningar som är det största ångestmomentet? Det är väl snarare hängmage, ny kroppsform, nya bröst, större lår, slapp hud, enorma lilafärgade bristningar... Inte några jävla bleka "stripes"? 

Asså snark, kan folk sluta gräva fram perfekta bilder som exempel på något "defekt"? Liksom, de har rätt i att kroppen inte blir "förstörd" av en graviditet. Den blir annorlunda, och det kan väl vara fett jobbigt att vänja sig vid, utan att nån smal fit kvinna lyfts fram som exempel på hur en mammamage ser ut? Nä, jag fuckar ur. Häääjdå :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar