tisdag 24 juni 2014

VÄNFÖRSLAGEN FRÅN HELVETET

Ni vet Facebooks vänförslag där de tipsar om folk du kanske vill vara vän med? Funktionen är ju ökänd för att bara dra fram personer som du är sjukt opeppad på att vara vän med. Typ den där kollegan som du undviker att bli vän med eftersom ni har sjukt dålig personkemi, men Facebook ger aldrig upp. "Yoooo kolla kolla jag har hittat en person som du har 23 gemensamma bekanta med, du måste adda nuuu! Hallååå varför addar du inte?? Jag har påmint dig i ett år nuuu!"

I alla fall, idag har Facebook verkligen slagit knut på sig själv för att hitta personer jag inte vill vara vän med:




Två stycken förslag bredvid varandra. Den ena är snubben jag var tillsammans med för 10 år sen. Finns nog ingen jag är mindre peppad på att vara Facebookvän med. Det sjuka är... VI HAR INGA GEMENSAMMA FB-VÄNNER, så vitt jag kan se. Så, hur the fuck kom han upp som vänförslag?

Den andra personen är jag nästan precis lika opeppad på att inleda Facebookvänskap med. En skäggig efterhängsen man som en dag beslöt sig för att bli min vän på pendeltåget. I ett par år har han stört mina tågresor. Han har aldrig sagt något intressant, trots att jag fick njuta av hans sällskap från centralen till Flemingsberg minst 20 gånger. Det är begåvat, att lyckas vara så ointressant. Jag är dock inte intresserad av att se hur pass ointressanta statusuppdateringar han kan leverera på Fejan. Hur vet Facebook att jag känner honom?? HUR???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar