söndag 8 juni 2014

JUST TOUCH IT?



Ok, för den som inte är så bevandrad i memes: det här är Advice Mallard. Bilden används för att ge råd, och andens gröna huvud visar att rådet är seriöst menat. Om det hade varit ett antiråd, hade huvudet varit rött. Ok? 

Det är inte första gången jag hör det här rådet, men idag började jag fundera seriöst över det. Jag är inte man, så jag vet inte säkert. Men... är inte det här rådet lite skevt? Om vi antar att "it" refererar till mannens penis. Om jag vill ägna mig åt sexuell praktik med en man, bör jag verkligen bara peta på hans penis då? Rådet verkar ju utgå från att män hela tiden är beredda och peppade på sexuella aktiviteter, och som kvinna behöver jag bara gå och trycka på en knapp. Dessutom framställs det som att män inte fattar ord. Kan jag inte bara säga att jag vill idka sexuellt umgänge? Måste jag peta? 

Nä... Gingerella tycker att man ska respektera kroppsdelar oavsett vem de sitter på. Jag gillar inte när någon petar mig på konstiga ställen helt random. Men jag vet som sagt inte. Är inte man. Confused. Pls help. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar