måndag 2 juni 2014

TRUMFKORTET "POJKVÄN"

So... En vän länkade en video till mig. Videon heter "3 Toxic mistakes that instantly kill a girl's interest".

En sån där raggtipsvideo alltså! Fresh. Två killar pratar utdraget (tio minuter för att sammanfatta tre "misstag") om vad heterosexuella män absolut inte får göra om de vill ragga framgångsrikt. Jag vill inte tipsa dig att se videon för de har sjukt jobbiga röster, men jag kan lista de tre misstagen.

1) Att skicka blommor till henne på jobbet.
2) Att bekänna dina romantiska känslor för tidigt (det är detta tips vi kommer reda ut i blöggen nu).
3) Att vara för tillgänglig.

Okej. Mitt problem med såna här "tips" om hur man bäst raggar på kvinnor är att de liksom utgår från att en kvinna alltid desperat vill ha ett förhållande samt att kvinnor inte är riktigt mänskliga utan någon form av rubiks kub som inte går att knäcka utan en arsenal av dumma raggtips. Ja, det finns galna tips om hur heterokvinnor bör ragga också, men de ser lite annorlunda ut.

Som exempel tar vi alltså tips nummer 2 där. Min favorit; Att inte bekänna romantiska känslor för tidigt. Detta tips ges både till män och kvinnor, men av olika anledningar. Kvinnor får höra att "de inte får verka desperata", men killarna i den här videon förklarar för männen hur det ligger till:

"Hon får inte veta att du vill vara hennes pojkvän. Hon ska veta att du vill ha sex med henne, men säg inte att du vill vara hennes pojkvän. Det är ditt trumfkort. Du måste hålla henne på halster, hon kommer anstränga sig för att du ska vilja vara hennes pojkvän, och inte bara ha ett sexuellt förhållande".

Eh... What the fuck? Kan du tänka dig någon ge samma råd till en kvinna? "Han ska veta att du vill ha sex". Hähähihi näää. Som kvinna ska du helst bara spela svår, svår, svår och oskuldsfull. För du har bara två roller att välja mellan; hora eller Madonna (va? Gammal myt? DU kan vara en gammal myt). Slampig eller svår. "Människa" finns inte som val.

Män har fler roller att välja mellan. Det finns varken Madonnaideal eller slampstämpel för män. Så enligt de här snubbarna ska en man visa att han är, eh, kåt. För det är tydligen alltid en komplimang (wiiie, a man has expressed interest in my vagina! I must be very special). Men han ska för i helvete inte erkänna att han vill bli pojkvän! För då förlorar han ju all makt, om han erkänner att han är villig att nådigt rädda kvinnan från ett öde som evig singel! Det är ju det värsta som kan hända en kvinna, därför blir hon alldeles till sig om nån random snubbe tar på sig rollen som pojkvän/räddningstjänst.

Blä. Ja, det finns väl en poäng i att inte säga "jag älskar dig, låt mig bli din pojkvän" på första dejten (jag antar att de snackar i termer av dejter, de är ju amerikaner). Men det handlar mer om att det är sjukt obehagligt med någon som bryr sig så lite om att lära känna dig ordentligt innan de slår på stora pojkvänstrumman. Det handlar INTE om att sitta och lura på ett enormt trumfkort.

Jag blir trött. Jag blir så trött. Kanske för att klockan är 03.03, men vi kan låtsas att jag blev sovtrött av knasiga raggtipsamerikaner. Låter coolare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar