tisdag 3 juni 2014

HIHI MEN GISSA

Häj häj!

Jag har kanske inget drömjobb, men vet du vad jag inte skulle vilja jobba som? Systembolagspersonal eller dörrvakt. Nej, inte för att de måste handskas med fulla ägg, utan av samma anledning som jag skulle passa dåligt som butiksanställd och sälja öl och tobak: de måste legga folk. Be om identitetshandlingar, you know. Inget fel på jobben i övrigt, men just den där leg-biten skulle göra mig galen.

Förklaring: Jag veckohandlade lite lätt på Pressbyrån idag. Personen som stod före mig i kön skulle bara köpa cigg, men det blev en utdragen affär. Det lät ganska exakt så här:

-56 kronor tack, får jag se leg också?
-Hihihi jaa visst, det var länge sen! Ser jag ut att vara minderårig?
-Det är ofta svårt att bedöma ålder så jag vill gärna se leg.
-Tihihi men hur gammal tror du att jag är?
-Leg tack.
-Men gissa bara.

Ja visst, jag är helt med på att vi alla kan behöva komplimanger och bekräftelse ibland. But really. Är Pressbyrån i rusningstid verkligen rätt ställe att fiska på? Finns det inte appar för sånt på Facebook? Jo det finns ju det, typ appen "How Old Do You Look?" Eftersom appjäveln med stor sannolikhet har tillgång till din kontoinformation så kommer den dra 2-15 år från din riktiga ålder och du kommer bli jätteglad, och slipper därmed trakassera butikspersonal som försöker sköta sitt jöbb.

Blev tvungen att kolla, och ja...


Det vore ju idiotiskt av appen att lägga till några år, för då blir du skitsur och stänger ditt Facebookkonto, typ. Eller undviker i alla fall att dela resultatet med dina vänner, och då får appen inga nya användare. Lål.

Vet inte riktigt hur det här var relevant, men i alla fall: Jag lider med alla som måste legga folk. Och jag var tvungen att gnälla. Tack för att du lyssnar, nu känner jag mig lätt och harmonisk.


^ Jag när jag fått gnälla klart 
om nåt larvigt irritationsmoment. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar