torsdag 5 juni 2014

FÅGELJ*VLAR

Asså det här med fåglarna. Klockan är 02. Har de inte lagt sig än eller har de vaknat? Deras ljuva stämmor håller mig vaken så jag passade på att googla "fågelsång". Jag hade nån svag uppfattning om att de sjunger för att de letar partner, typ. Nu vet jag att fågeljävlarna dessutom sjunger för att markera revir, samt lämna uppgifter om sin ålder och allmänna hälsa.

Så. För att få tyst på dem ska jag sätta mig ute i en trädgårdsstol och sjunga. Så att de får höra hur larviga de låter:

Lalalala. Här bor jag. Stay the fuck out of my house.  Jag är 29. Min allmänna hälsa rullar stabilt, har dock en fotvårta och lätt huvudvärk. Lalala. 

Jag ska sitta där och sjunga fett högt tills någon kommer och har sex med mig. Ja. That will show them. Fågeljävlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar