torsdag 26 juni 2014

SHAPEWEAR GONE TOO FAR

Jag har full förståelse för att man kan vilja använda formande underkläder, och jag har mer än en gång använt strumpbyxor bara för att trycka in mensmagen. Om jag skulle gå på Oscarsgalan skulle jag förmodligen falla för trycket och dra på mig Spanx under klänningen. Men det här. Den här grejen jag hittade idag:


What the fuck is it? En tvångströja? Nej, det är en... 


En armtrimmare, ja. Jag fattar grejen, i teorin. Överarmar kan vara väldigt fluffiga. Och visst, det är för jävligt att det finns en marknad för såna här, och enbart för kvinnor, men alltså... Skärningen. Antalet plagg du kan ha den under känns fett begränsat. En djup ringning funkar inte, eftersom den typ går upp till halsen. Dessutom måste toppen ha minst trekvartslånga ärmar, annars kan looken i sin helhet bli lite konstig. Den funkar nog bäst under långärmade polotröjor. Men överarmsångest har man väl mest i linnen och tshirts?  Jag har en aning svårt att fatta tanken bakom plagget. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar