söndag 8 juni 2014

RENSA VÄNLISTAN

Haha asså en del Facebookanvändare. Addar minst 5 nya vänner om dagen, sen får de regelbundet små dramatiska anfall av rensa-vänlistan-feber. Jag känner typ, om du vill rensa vänlistan, gör det då? Om du har 2000 vänner så utgår jag från att du inte känner alla personligen, och de skulle inte ens märka om du tog bort dem, eftersom de inte känner dig heller.

Men nej, det ska alltid göras en stor affär av det. En FB-vän till mig fick ett anfall igår.

"I'm gonna clean up my friends' list! A lot of you people never like my statuses! And I don't need people clogging up my newsfeed, I sometimes don't even see my family's updates because there's so much stuff on here!"

Sen efter en timme kommer en intressant uppdatering om hur det går med rensadet. "50 gone! More to go!"

Haha ok. Lål. Asså, du har ju själv addat alla dessa människor? Känns nästan som att du lägger denna status för att... få alla att be om att få fortsätta vara din vän? Jag har mirakulöst överlevt tre av denna persons dramatiska rensningar, trots att vi inte haft någon interaktion på minst ett år. Och varför skulle vi det? Jag skriver på svenska och... Tja, jag gillar helt enkelt inte det hen skriver. Varför har jag inte tagit bort hen från Facebook då? Jo, för att jag älskar att ha nåt att gnälla om. Hähä. I'm pathetic.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar