måndag 2 juni 2014

KÖP HANDVÄSKA. DU VET ATT DU VILL

Om du är tjej, eller Alan i The Hangover, så äger du kanske en handväska. Och då har du med stor sannolikhet fått frågan "vad har ni egentligen i era handväskor? Jag får plats med alla mina grejer i fickan för jag är en okomplicerad skön snubbe!". Om du är en av de män som alltid orkar ställa frågan så är du dryg.

Men trots att frågan är dryg så tänkte jag svara på den. För att reda ut saken en gång för alla, liksom. Jag valde ut en handväska som jag tror är ganska representativ för befolkningen i stort. Min egen väska, faktiskt. Vi fortsätter därmed på temat "skamlöst snoka runt bland Gingerellas mest privata ägodelar".


You see? Inga konstigheter.

Plånbok, medicin, hårspray, smink, avocadoolja, paraply, godis, smycken, vodka (för att orka hantera alla män som raljerar över handväskor), cider (för figurens skull, mycket kalorier i ren vodka) samt en dekorativ fuck-you-hand att bara ställa på bordet i fikarummet/på sätet i tunnelbanan när det blir för jobbigt att lyfta sitt eget finger åt alla män som stolt berättar att de minsann bara behöver plånbok och nycklar för att klara av tillvaron.

De TROR att de bara behöver plånbok och nycklar. Men vem springer de till när de behöver låna nässpray, hudkräm eller vodka? Jo, de springer till närmsta handväskbärare och gråter. Så, svälj stoltheten och köp en man-purse. Nu.


Beautiful! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar