torsdag 14 augusti 2014

SKÄCKFRÄKNAR

Häj. Nu är jag KRÄNKT. Gled in på veckorevyn.se för att rösta på en blöggare (hej.blekk.se) i Blöggawards. Och där på Veckorevyns startsida hittade jag detta (screenshot, ej klickbar video):


Videon visade människor som fick se sig själva i en specialkamera som visar solens effekter på hyn, "solskador som ännu ej är synliga med blotta ögat". Och ni ser ju själva vad kameran visar: fräknar, åtminstone på alla ljushyade personer. 

Jag tyckte att alla blev jättesöta i fräkenkameran. Men deras egna reaktioner var mest... skräck. Ja visst, jobbigt att se sig själv på ett helt annorlunda sätt. Men hela videons idé var ju att skrämma folk, "solens hemska effekter", liksom. 

Jag har inte jättemycket fräknar, men fräknar är ändå min variant av solbränna. Därför är jag nu KRÄÄÄNKT. Ja visst, folk säger att det är gulligt med fräknar. Men om man som fräknig person ber om sminktips av makeupartister så drar de lik förbannat fram sin mest täckande underlagskräm utan att fråga. Man antas vilja dölja fräknarna. 

Jag har ingen riktig tanke med detta inlägg. Vill mest ligga och rulla mig i min kränkthet. Så låt mig göra det. Häjdå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar