måndag 18 augusti 2014

LÖSS?

Häj. Jag har varit strängt upptagen med skadedjursbekämpning. Eventuellt. Det är möjligtvis bara hjärnspöken, vi får se. Grejen är den att jag tror att jag drabbats av vägglöss. Nej, jag har inte sett några, men jag vaknade med myggbettsliknande utslag på kroppen. Fy fan. Så nu har jag vidtagit följande säkerhetsåtgärder:

Tvättat fett med lakan och kläder.

Värmebehandlat väggar, säng och madrass med hårtork.

Smort in sängbenen med vaselin. De små jävlarna kan inte ta sig igenom vaselin.

Flyttat sängen typ en meter från alla väggar, så att de små helvetena inte ska kunna klättra över från väggen. Detta steg är möjligtvis ologiskt, jag har ingen aning.

Lagt ut små lappar med texten "you came to the wrong neighbourhood, motherfuckers". Tror starkt på denna strategi.


Imorgon blir det fortsatt hårtorksattack kombinerad med strykjärnsanfall på sängen. Alla eventuella löss ska dö. Nu tycker någon kanske att jag överdriver, med tanke på att jag inte ens vet om det finns några löss. Men ni förstår, så här känner jag inför överraskningshusdjur:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar