fredag 8 augusti 2014

DUMMA GREJER JAG GJORT

Det kan väl inte bara vara jag som ibland aktivt gräver ner mig i minnen av riktigt dumma grejer jag gjort? Det är inte roligt, men jag tror det är nödvändigt för att hålla sin ödmjukhet på en bra nivå, typ. Jag menar, om man bara tänkte på alla bra grejer man gjort skulle man ju lätt få en grandios självbild. Så jag gräver ner mig i dumheterna, trots att det får mig att vilja peta mig själv i ögat med en lång vass pinne.

Jag har gjort så många dumma grejer. Flera av dem är rent kriminella så vi skippar dessa av... säkerhetsskäl. Men en grej som lätt hamnar på topp 10-listan är den här incidenten som utspelades under mitt första besök i södra Afrika:

Jag skulle bo i en SOS Barnby. Första kvällen skulle jag laga mat, vred på spisen och väntade på att den skulle bli varm. "Feeett seg spis" tänkte jag, och gick och rensade naveln på resdamm istället. Efter en stund kommer en orolig anställd in i mitt hus för att kolla vad som händer.

Ni som är lite mer världsvana/vana vid annan köksutrustning än den elektriska förstår förstås vad jag ställt till med. Jag hade låtit gaskranen på spisen stå öppen i typ en kvart. Hela barnbyn luktade gas, och om nån typ tänt en cigarett hade det blivit Boooooom, hejdå barnby.

Kan ni tänka er nåt ondare än att spränga en SOS Barnby?  Hur fan hade det sett ut på mitt CV?

Nä. Jag är så jävla dum ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar