söndag 3 augusti 2014

HÄJ HÄJ

Asså... Jag glömde att jag har en blögg. Lätt hänt, jag har så många saker att hålla reda på. Jobb, sömn och toalettbesök. En fjärde syssla blir ibland för mycket för hjärnan att hålla reda på.

Anyway, jag påmindes om blöggen när en blöggläsare ifrågasatte mitt senaste inlägg. Han trodde inte på att farfarsmor tittade på farfarsmor. Möjligen att hon tittar skeptiskt på hans mage "så där som kvinnor gör", men absolut inte beundrande.

Ja. Jag blev anklagad för att ljuga i min egen blögg. Vilken smäll. Jag känner mig smutsig. Utsatt. Kränkt. Näthatad är vad jag känner mig. Han som kom med beskyllningen bör vara beredd på att Aschberg knackar på dörren. Helt rätt, dra ut trollen i ljuset liksom.

Vad har jag gjort i övrigt då? Klättrat på tak i Skanstull en hel del. Jag överväger nämligen starkt att inleda en ny karriär som Karlsson på Taket. Verkar ytterst soft. Ingen hyra, ingen matbudget. Skaffa flint och propeller. Klättra in hos diverse weird kids och bli bjuden på köttbullar.

By the way, jag köpte just en cola och fuckade ur när jag såg namnet på den:



Really? Inez? Jag har aldrig hittat mitt namn på en colaflaska. Men Inez orkar de trycka upp flaskor med. Hur många heter Inez? Typ två pers? De kommer förmodligen trycka upp flaskor åt Bert-Gunnel och Siv-Göran innan de trycker mitt namn.

Måste sluta nu, ska pilla naveln. Häjdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar