tisdag 12 augusti 2014

IQ-TEST

Har ni också stött på IQ-testet på Facebook?Gingerella gjorde nyss testet.


Fett snällt IQ-test eftersom jag medvetet svarade fel på alla frågor. Så, svara fel på alla frågor = normalt IQ.  Hihi. Så om du svarar rätt på en eller två frågor så får du resultatet "above average", och delar med dig av länken på FB. Inga konstigheter. 


Jag vet ju redan att alla roliga tester FB erbjuder egentligen har ett annat syfte än att vara roliga. De använder dina svar till att samla information om dig, eller nåt. 

Undrar dock vad de får för information om mig genom detta IQ-test? Att jag har fett med otur när jag tänker, och att de därför kan ge mig FB-reklam från helt absurda annonsörer? Jag vet inte, men om jag tror hälften av en fjärdedel av 400 är 300 så kanske jag kan tro att penisförstoringspiller funkar på mig också. Ska nyfiket hålla koll på reklamflödet framöver. 

Häjdå!  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar