fredag 11 juli 2014

PHOTOSHOP

Det finns tydligen en grej på nätet som har "gone viral". En amerikansk journalist som funderade på det här med skönhetsideal i olika länder (ja jag vet, vi får aldrig nog av att gräva ner oss i kvinnors utseende). Hon skickade en bild på sig själv till photoshopentusiaster i en mängd olika länder och bad dem fixa till hennes utseende efter landets ideal. Alla bilder blev så klart helt olika och hela samlingen går att se HÄR.

Ok, så här ser originalbilden ut:


Här ser vi tre av de kreativa bidragen, från Filippinerna, USA och Indien:





Jag tycker mest att det känns som en uppvisning i dåliga Photoshop Skillz, men det kan vi ignorera. Inget svenskt bidrag fanns med, så jag passade självklart på att göra ett:


Ginger, så klart. Jag tycker att mitt bidrag är bäst, för om ni kollar riktigt noga så ser ni att hon ser gladast ut som Ginger. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar