söndag 20 juli 2014

GNÄLLFEST

Nä, folk är för glada på FB idag. Sol och bad och änglakörer. Jag måste jämna ut det hela genom en liten gnällfest. Jag har fett med grejer att gnälla på.

1. Om du är en hund, typ en stor dalmatiner, och känner för att hälsa på hemma hos nya människor... Måste du göra det klockan 03? Och måste du se fett glad och förväntansfull ut? Ser jag ut som nån som lagrar hundgodis hemma?

2. Om du är ett expresståg som tar typ sju gånger mer pengar för en resa än ett vanligt pendeltåg, är det då för mycket begärt att du åker lite snabbare än ett pendeltåg så att folk hinner i tid till jobbet?

3. Om du sitter på ett tåg och har en utdragen sms-konversation med någon, måste du då ha ljud på telefonen? Ingen störs av en eller två sms-signaler, men om du får 20 plingeliplong i minuten kommer jag slita av mina öron.

4. Om du är Gingerella, lär dig äta frukost hemma. Det är sjukt svårt att se professionell ut på jobbet när du har en varmkorv hängande ur mungipan och senap på skjortan.

5. Om du är Gingerellas tänder: du har haft 29 år på dig att hitta en bekväm position i munnen. Varför börja ändra position nu? Vad förväntar du dig liksom? Att jag ska skaffa större käkar? Det du håller på med nu gör fett ont, ok?

Sammanfattningsvis kan den här dagen dra åt helvete.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar