söndag 6 juli 2014

INSIKTER

Det här är en fortsättning på föregående inlägg. Jag har svept quatro drinkos de vodka och inväntat insikter om livssanningar som jag trodde skulle uppenbara sig. Men de uteblev. Jag har mest tänkt en massa skit. Här kommer en lista:


  • Jag gillar inte att döma vad som passar sig för olika åldersgrupper, MEN om du är 45+ bör du kanske försöka avhålla dig från att Facebookkommentera Khloe Kardashians outfits och dokusåpor. Hä se int nå bra ut. 
  • Jag förstår inte alla miljoner människor som blir sjukt rörda över en bild på en ljushyad bebis och en mörkhyad bebis som typ petar glatt på varandra och bildtexten lyder "omg look at this, rasism är inte medfött". Asså... really? Trodde nån på allvar att det var det, eller? Är det verkligen news? 
  • Ibland går folk till spådamer eller liknande för att få veta vilket djur de var i ett tidigare liv. Alla kommer sen stolt och ba, "jag var ett lejon". Men typ 98 % av alla djur är väl insekter? Vad är oddsen för att vi alla var fett spännande savanndjur? Varför hör man aldrig om nån som var en igel eller bladlus? 
  • Partipolitik är helt absurt. 
  • Ibland pratar folk om vad de skulle skriva om de kunde skriva ett brev till sitt tonåriga jag. Alla ba "jag hade skrivit att det är okej att vara annorlunda, för det hade jag verkligen behövt höra då". Eh, jag skulle bara skriva "Lill-Ginger din tönt, börja för i helvete aldrig värmestyla håret. Låt det bara vara. And use a condom". 
  • Jag ritar förvånansvärt bra under alkoholpåverkan. Tror jag. Ska göra en ny bedömning av alstret imorgon. 
Jag tror det var allt jag tänkte. God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar