söndag 20 juli 2014

50/50-TEORIN




Asså nej. Nu skrivs det om antastade kvinnor igen. Jag vill läsa om antastade män. Inte för att jag vill att fler män ska antastas, det vore ju hemskt otrevligt.

Jag vill helt enkelt läsa om antastade män för att få bevisat att det finns någon grund för de teorier som ett antal män har framfört till mig; jag vill inte att dessa teoribärare ska visa sig vara kompletta idioter.

Teorierna i fråga låter ungefär så här: "Det är en myt att män trakasserar kvinnor mer än vad kvinnor trakasserar män. Det är ungefär 50/50, det är bara det att kvinnor oftare anmäler".

Så, jag vill läsa om män som tar omvägar hem av rädsla för okända kvinnor, eftersom deras erfarenhet säger att kvinnor ofta beter sig obehagligt. Jag vill läsa om kvinnor som pratar om hur de saktar ner stegen när de går bakom en man från tunnelbanestationen för att inte skrämma mannen. Jag vill läsa om alla de män som förmodligen blivit antastade av ett gäng kvinnor på en buss. Jag vill läsa om de män som har blivit fulla och somnat på nån fest och senare sett sig själva bli antastade av kvinnor i ett Youtubeklipp.

Innan dessa personer har trätt fram så måste jag ju anta att teoribärarna är kompletta idioter. Och det vill jag inte.

Häjdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar