torsdag 10 juli 2014

HUR VISSA SNUBBAR BETER SIG

Det hände mig en sak för några dagar sen. Jag tänkte inte blögga om det för jag tänkte att blöggläsaren i så fall kan få uppfattningen att jag har sjukt många beundrare efter mig. Och så är verkligen inte fallet. Det är bara det att jag ofta får en massa freaks efter mig. Extremt konstiga människor. Nu när vi klarat ut detta kan vi fortsätta.

För länge sedan träffade jag en snubbe på en buss. Vi kan kalla honom Haffa, för det var så han hette. Han var allmänt trevlig och i ett svagt ögonblick gick jag med på att ta en promenad med människan. Så, vi tog en promenad. Promenaden slutade med att han visade sin penis, mitt på ljusa dan. Jag fuckade ur och gick hem. Efter detta ringde han kanske åtta gånger från olika nummer och bedyrade att han skulle bete sig bättre nästa gång. Som att de självklart skulle bli en "nästa gång".

Sedan var det tyst från honom, mycket länge. Tills för några dagar sen. Så här lät konversationen:

- Hej det är Gingerella.
- Hej det är jag.
- Eh, vem?
- Haffa. Minns du inte mig?
- Oh shit, är du idioten som äcklade sig när vi var på promenad? Idioten som aldrig skulle ringa mig igen?
- Eeeehhh... Nej.
- Vem är det då?
- Eh men han killen som du tror att jag är, är du arg på honom?
- Ja för i helvete.
- Ok förlåt men jag är bättre nu. Jag gör inte sånt nu. Du kommer att se själv om du ger mig en chans. Jag har inte ringt dig på jättelänge. Varför kan du inte ge mig en chans? Träffar du nån eller?

Jag överdriver inte ens. Och visst, snubben är ett extremt exempel. Men det är så många som resonerar på det sättet. Beter sig som svin, men förväntar sig hundra chanser att gottgöra det.




I min erfarenhet är det mest snubbar som beter sig så här. Jag säger inte att tjejer inte gör det, men jag har sällan hört talas om nån tjej som ouppmuntrat visar fittan mitt på ljusa dan och sen telefontrakasserar offret (och nej, det här var inte första gången jag fått skåda en främlings penis. Har tappat räkningen faktiskt).

Nä, blä. Hela den här idén om att det finns nån preskriptionstid för äckligt beteende, samt nån form av väntelista för att få hänga med en person... Den är vidrig.

Häjdå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar