söndag 30 mars 2014

OM JAG INTE HAR NÅN MIDJA DÅ?

Häj häj. Jag slösurfar Aftonbladet. Hittar den här fantastiska informationen om hur kvinnor bör klä sig. Eller ja, medelålders kvinnor. Men snart är jag där, hej vad det går, så jag läser intresserat. Råden ser i stort ut så här:


Punkt 1 och 2: 
Ok... Smink måste jag ha. Jag duger inte som jag är i fejan. Inga nyheter på den fronten alltså. Känns tryggt. Färga håret bör jag däremot inte göra, för grått hår är snyggt. Jag har frågor på det. Om jag råkar vara ginger vid 45, måste jag färga det grått då? För att vara snygg? 

Punkt 3:
Yay! Jag har "rätt att klä mig kvinnligt" även när jag inte längre är fertil! Skönt att veta att jag aldrig kommer förbruka min rätt att trycka in fläsket i fodral och obekväma underkläder!

Punkt 4:
Inga nyheter där. För att mina bröst (som främst är ett kvinnligt attribut) ska vara kvinnliga, så måste de hivas upp. Hängbröst samt bekväma sportbehåar är okvinnligt. Jag antecknar. 

Punkt 6:
Den här punkten tycker jag är mest intressant. Glöm inte att du är kvinna och har former. Bröst, midja och höfter. Aa, ok. MEN TÄNK OM JAG INTE HAR DET DÅ? Fett trött på den här myten om att alla kvinnor har midja och höfter. Och stora bröst. Det finns väldigt många platta, raka kvinnor. Det är inte midjan som gör en till kvinna. Lål. Många är liksom bredast över magen. Vad har ett framhävande bälte i midjan då för funktion? 

Så att eeeh, till den här skribenten vill jag säga, glöm inte att alla kvinnor inte är formade som du. Och att de inte är mindre kvinnliga bara för att de föredrar kostym. Om du inte har nåt snällare eller mer nyskapande att säga än att kvinnor i vanlig ordning bör sminka sig och trycka in sig i formande fodral så tycker jag du kan hålla käft. Hähä. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar