måndag 10 mars 2014

DOES HE LÖV ME? PLS?

Asså, det här. Den här artikeln som jag snubblade på medan jag återigen kastade bort min ungdom framför datorn. Jag vet inte ens hur jag hittade den. Nej, jag googlade inte "How do I know if a guy lövs me? Pls?". Ok? Men i alla fall. Amerikanki.com. Vilken guldgruva för dumma råd. När jag vill ha ett dumt råd ska jag lätt vända mig dit. 

De har en artikel som heter "TOP 15 MALE BODY LANGUAGE FLIRTING SIGNS TO WATCH OUT FOR". Ni hör ju direkt att det är en toppartikel. Jag har här plockat ut mina favorittips. Vi tar en titt: 



Ok. När en man rör vid mig, så är det enligt skribenten uppenbart att han flirtar med mig. En avsevärd mängd män flirtar med mig varje dag enligt denna logik. I must be so attractive. Yes. Typ snubben som stod lite nära mig i kön på Lidl idag. He was obviously crazy about me. Yes. Ok, men sen säger skribenten att om han råkar röra vid mig, så är det ett helt annat tecken. Då försöker han fånga min uppmärksamhet och vill ha ett svepskäl för att styra upp ett samtal. Whut? På vilket sätt är det "ett helt annat tecken"? Är det inte samma sak som att han flirtar? Och om han bara råkade röra mig, hur är det ett tecken på något alls? Män som inte vill flirta måste tydligen hålla stenkoll på hur de svänger med sina armar när de glider runt bland folk. För enligt skribenten är det olyckligt om jag ignorerar en man som råkar röra vid mig, för HAN KAN TÄNKAS VARA MIN FRAMTIDA MAN!! Det står ju verkligen så. Look at that shit! 


Här har vi två lite motstridiga råd, kan jag tycka. En man som har sina ögon obehagligt öppna när han pratar med mig, flirtar tydligen. Samma sak med en man som sänker blicken och undviker ögonkontakt. Sååå... alla män flirtar med mig? Både de som har öppna ögon och de som "gömmer sin blick"? 

                                                 

En man måste tydligen också vara försiktig med var han fäster blicken, när han är ute bland fölk. För om han händelsevis skulle titta på mig, så flirtar han. Och här upprepar skribenten igen: HAN KAN VARA MIN FRAMTIDA MAN!!! Varje man som råkar fastna med blicken på min kropp i någon sekund kan tänkas vara min framtida man!! Och återigen understryks det hur olyckligt det vore om jag ignorerade detta. Oklart dock hur jag förväntas agera. 

Som kvinna vet jag ju redan att jag varje dag måste se så bra ut som möjligt eftersom jag kanske träffar min framtida man just den dagen (målet med mitt liv, liksom). Men jag visste inte att det finns så många potentiella äkta makar. VARJE MAN SOM RÅKAR RÖRA VID MIG, TITTA PÅ MIG ELLER SÄNKA BLICKEN BÖR BEHANDLAS SOM POTENTIELL FRAMTIDA MAN. 

För den som vill ha flera råd i toppklass så finns listan HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar