söndag 9 mars 2014

KORT HÅR=FÖRSTÖRD?

Weeeoo! Jag är upprymd för jag har hittat årets dummaste text! Nej lugn, dummare texter kommer säkert att produceras snart, med tanke på hur många ägg som har en dator. Men i alla fall, texten heter "Girls with short hair are damaged" och finns HÄR. För den som vill läsa eländet. Det är alltså en kille som skriver om hur alla tjejer, utan undantag, ser bättre ut med långt hår. Och att tjejer vet att långt hår signalerar fertilitet, och att kort hår automatiskt är ett politiskt ställningstagande samt ett tecken på att tjejen är "skadad", mer aggressiv och har ett "grövre" sätt.

Bild lånad från den länkade texten

Jag är inte ens arg! Jag tycker mest att det är spännande att försöka följa det här äggets logik. Dels det här med att "alla tjejer ser bättre ut i långt hår". Trams. Om vi nu ska sänka oss ner i evolutionsträsket som jag hatar så mycket, så kan vi väl i alla fall konstatera att hårkvalitet är ett säkrare "fertiliteeeetsteckeeen" än hårlängd. 

Men usch jag vill inte snacka evolutionsteori för dä ä äckligt. Iställer ska vi snacka om vad "skadad" innebär. Assåee, att vi tjejer lär oss att det är så viktigt med långt hår för att det är "snyggt". Och att det viktigaste är att vara snygg. Det är det som är skadat. Och att den här människan utgår från att vårt enda mål i livet är att gå runt och se maximalt "fertila" ut för att attrahera varje random ägg på gatan, det är också skadat. Jag har bättre saker för mig än att se fertil ut. Ain't nobody got time for that! 

Ok, jag är inte direkt korthårig, men definitivt inte långhårig. Varför är jag inte långhårig? För att jag är skadad och försöker protestera mot nåt? Nääeej. För. Att. Det. Är. Fett. Skönt. Att. Inte. Svettas. I. Håret. Om jag skiter i att skribenten tycker att det får mig att se ut som att jag inte vill ha en bebis: Det betyder väl att jag INTE är skadad av just denna norm? Hähähihi. SHORT HAIR DON'T CARE :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar