måndag 3 mars 2014

POPULAR BULLSHIT

Hooola. Nu blir det feminism, ert favoritämne. Inte? Nähä, men Red Hair Don't Care. Osammanhängande blir det också, eftersom jag är sjukt speedad på Lidls iskaffe. Enjöy.

So, jag lallade runt på 9gag i vanlig ordning. Och snubblade på den här bilden:


Jag har för mig att denna meme heter "unpopular opinion puffin". Man använder bilden för att uttrycka kontroversiella åsikter och sen vill man typ ha cred för att man vågar uttrycka dem. Ooh I'm so brave. Oh no I didn't!  Blablablö och så vidare. Och jag känner bara, jaha? Tyck så då? Bor du i ett land där du blir fängslad för åsikter? Njäe. Dessutom är det inte en "unpopular opinion". De flesta verkar tycka så, så sluta tro att du är cool för att du "vågar säga det". Hähähihihä.

Just den här åsikten är ett vanligt argument mot feminism. Och dessutom helt irrelevant. So what om jag är bättre på att toppa min mascara med rosaglittriga snöflingor av plast och du är bättre på att grilla flintastek medan du kör motorcykel baklänges? Det är inte det som är problemet. Problemet är att allt som "tjejer är bättre på" anses vara mindre värt än saker som "killar är bättre på". Om en kille är bättre på smink än jag så är han fjollig och om jag är bra på att laga bilar så är jag tuff. Där har vi problemet, lilla puffin. Är det så svårt? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar