söndag 2 mars 2014

HEMLIGA DIAMANTKLUBBEN

Jag läste just om den bästa dejtingsidan. Till och med bättre än Victoria Milan (för de otrogna och Sugardaddy (för tjejer som letar en sockerpappa). Sidan vi ska prata om idag heter Secret Diamond Club. Hemliga Diamantklubben alltså. Man hör ju direkt att det är grejer.

Sidan riktar sig till rika män och snygga tjejer. Äckelgubbarna Männen betalar 10.000 pund och uppåt årligen för medlemskap. Ju högre avgift desto snyggare tjejer får karln tillgång till att skåda i bordellen medlemsgalleriet. Inga konstigheter. Tjejerna då? Betalar de inget? Jorå! Ca 30 pund. Ju snyggare tjej desto lägre avgift. Men, tänker du kanske, vadå snygg? Skönheten ligger ju i betraktarens ööögaaa? Jajamän! Närmare bestämt ögonen hos 20 jurymedlemmar som studerar tjejens foton och bestämmer hennes avgift därefter (hej Photoshop!). Helt enkelt, de schkräm bort fultjäjerna mä höga priser.

Men de roliga i allt det här är hur sidans grundare försöker rationalisera sin egen vidrighet. Så där som alla företagare i den där branschen gör *viftar vagt med handen åt nåt håll och syftar på skönhets/mode/ reklam/ prostitutionsbransherna*. Den där branschen, ni vet. "Skyll inte på mig, jag ger bara kunderna det de vill ha buhuuu". Nej asshole, du försöker bli rik. Hähähi.


Ja. Grundaren till den Hemliga Diamantklubben förklarar sig med hjälp av evolutionsteori. Han menar att kvinnor alltid dragits till framgångsrika män *viftar vagt med handen åt något håll och syftar på snygga män, snygga rika män, fula rika män och rika äckelgubbar*. Han drar, så som idioter ofta gör, en helt irrelevant parallell till djurriket och menar att den största och starkaste lejonhanen får para sig med flest honor. För de producerar starka friska barn. Och därför gillar tjejer rika snubbar. Whut? Ok, jag vill inte plaska runt i det evolutionsteoretiska träsket som gett upphov och stöd till så mycket äckel och trams, men nånstans tycker jag att han tappar tråden helt. Ekonomisk framgång i sig kan inte ses som en bra egenskap ur evolutionsperspektiv, eftersom "framgång" inte sitter i generna och inte har någon fördel ur friskhet- eller utseendeperspektiv om man nu nödvändigtvis ska göra sin fortplantning till en så torr och klinisk grej. Jag dömer ingen. Eller ok, det gör jag. Att döma folk är min hobby.

Men, såna resonemang går inte att föra med mannen som driver koppleriverksamheten företaget i fråga. För det är bara fula tjejer som har något emot hans sida. If you're ugly, your argument is invalid. I vanlig ordning.

Ja ja. Om muppiga ägg kunde sluta använda evolutionsteori som slagträ i alla äckliga, irrelevanta sammanhang, I would be so happy. That was my point. Tror jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar