onsdag 19 mars 2014

TV3 VAD I HELVETE, DEL 2


TV3 vad i helvete del 1 finns HÄR

Häj häj! Jag läste just ett fett bra blögginlägg om TV3s nya program som handlar om modeblöggare som ska komma i toppform med hjälp av PT, tramsig mat osv. Blögginlägget finns HÄR

Jag började tänka på hur tramsigt det är med inspirerande träningsprogram över huvud taget. TV3 please: Det sista jag vill se är ett program om att "lyckade tjejer" (snygga, redan smala, modeblöggare) fortfarande behöver förbättra sig. Fysiskt, då alltså. För det är det som räknas. Bla bla bajs.

TRÄNINGSHETS INSPIRERAR INTE, OK? DET GER ÅNGEST, OK? FITSPO (fit inspiration) KAN DRA ÅT HELVETE :)

"Men assåååe det är bra att tränaaa, det är farligt att vara överviktiiig". Haha, KÄFTEN. Det är inte farligt att inte ha magrutor. Det är inte farligt att inte kunna göra 600 squats. Sluta lyfta fram smala och normalbyggda människor som exempel på fölk som borde träna. Och även om en person råkar vara gravt överviktig, så är fitspo det sista hen behöver. Det finns ingen i detta land som inte har hört allt tjat om att övervikt är farligt. Fuck that, förresten. Övervikt i sig är inte farligt. Get over it.

Nä. Ingen behöver se en till bild på en platt mage. Det är bara ångest.

Här borde jag kanske lägga upp en bild på min jättemjuka mage. Men dä tänker jag inte göra. För det vore galet hyckleri, typ "min mage får synas, för den är exempel på en tjock mage". Och BAM, så får alla som är missnöjda med sin egen mage ännu mer ångest för att de kanske inte tycker att min mage ser tjockare ut än deras. Och meningen med blöggen är ju att ingen ska få ångest. Sååå istället för att lägga upp vad som vore ännu en tröttsam bild på en kropp så får ni den här bilden istället:



TV3 LÄGG NER ERA BILLIGA SKITPROGRAM, OR I WILL GINGER SNAP. 
K THANKS.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar