fredag 18 april 2014

FLYGTIPS FRÅN COACHEN

Häj häj! Jag tänkte dela med mig av några väl bevarade hemligheter gällande förberedelser för flygresor. Men tala inte om dem för någon, för om alla visste, så skulle kötiderna minska med 90%. Och vad ska vi då gnälla på?

1) Vätskeregler. Du KAN förbereda din påse med vätskor INNAN du kommer till säkerhetskontrollen. Jag skojar inte, du behöver inte börja leta hygienprodukter i väskan först när du står längst fram i kön.


Och ja. Läsk och yoghurt är flytande. Det är ofta det som är själva grejen med drycker. Vi får därför inte ta med oss den in :(

2) Om du får ditt boardingkort som sms så kan du... Ta en screenshot! Då ligger boardingkortet tryggt i din mobil, helt oberoende av internetanslutning. Du slipper helt enkelt that awkward moment when "oj oj varför kommer jag inte in på nätverket!? Men jag lovar, jag ska flyga, don't you trust my innocent face?? Kommer jag in på mitt körkort??" Och personalen ba "ja! Fast NEJ! Gå direkt i fängelse utan att passera gå. Eller i alla fall ut till incheckning igen".


3) Sen allt det där med hur många kilo metallsmycken du bör ha på dig, det orkar jag inte gå in på. Det har Jenna Marbles redan gjort. HÄR

Lycka till!

1 kommentar: