torsdag 10 oktober 2013

WELCOME TO THE BLÖGG

Hi ! My name is (what?) My name is (who?) My name is (*chicka-chicka* Gingerella)

Jag har startat en blögg. Vad ska jag annars göra med all min visdom som jag bara sitter och trycker på och aldrig delar med mig av eftersom jag är typ verbalt inkompetent? Och vad ska jag göra med alla mina awesome bilder som jag inte orkar trycka upp i ansiktet på folk på facebook? Blögg känns helt enkelt som enda rätta utvägen, för då kan ju folk välja om de vill läsa min awesome blögg eller om de tycker att jag gör mig bäst i annat format. Nu snackar vi alltså i skriftlig form, för i verkligheten är jag ju en fabulous person som alla borde hänga med, men alla får ju inte den chansen eftersom jag är helt socialt inkompetent förutom i undantagsfall när jag träffar nån som är lika skön som jag, och klänger mig fast vid vederbörande på ett obehagligt sätt.  

Har dock lite ångest, för hur kan man blogga när man ogillar bloggar? Det kan man inte, det är därför jag kallar det blögg, för då känns det lite bättre. I’m a blögger. 

Nästa fråga, hur skapar man en sammanhängande blogg när man inte har en sammanhängande personlighet? Det går inte heller, så skit i att vara sammanhängande, det är säkert ändå överskattat som allt annat. Det enda i världen som inte är överskattat är nog faktiskt jag. Är nog till och med ganska underskattad. Ödmjukhet what? Ödmjukhet who? Ödmjukhet *chicka chicka* Slim Shady.

Min blögg är alltså INGEN BLOGG. För i en blogg så skriver man om vad man har gjort idag, och hur mysigt det är att typ sitta i sin soffa framför brasan i sina UGGs och dricka typ chai-latte (vad är chai-latte??) och ta en bit mörk choklad för det har man förtjänat för man ska faktiskt ta en powerwalk imorgon bitti. Men så funkar det inte i en blögg. Nej. Det håller inte. I en blögg skriver man aldrig om chai-latte, och OM man mot förmodan powerwalkar så gör man det i hemlighet.

I en blögg använder man heller aldrig smileys för att visa när man skämtar. För i en blögg skämtar man inte. It's real in here.  Welcome to the blögg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar