onsdag 23 oktober 2013

DIETS 'N' SHIT

"Ginger, vad tycker du om 5:2 dieten?"

Eeh få se nu, låt mig tänka... Jo! Jag tycker:


500 kalorier om dagen, två dagar i veckan? De inser att 500 kalorier motsvarar bara EN chokladkaka? Hur tänker de att jag ska få i mig någon mat on top of that? Nej bitch please, äta bör man annars dör man.

"Men om du äter choklad hela tiden så uppmuntrar du ju till ohälsa"

Hähä vet ni vem som uppmuntrar till ohälsa? Aftonbladet! För de snackar inte om något annat än 5:2 och LCHF. Ätstörningar, alltså. Japp, det är vad det är i min bok. Alla obekväma, bestraffande, uteslutande (av ickeideologiska/ickereligiösa skäl) förhållningssätt till mat är ätstörningar, rakt av. Hähä.

Och aalå, kan de sluta låtsas att det bara finns två förhållningssätt till kost och träning? Att bara använda dessa två kroppstyper som exempel i resonemang är ju helt blåst:


Nej men seriöst, folk resonerar ju så? Om du inte aktivt strävar mot den högra, så uppmanar du till den vänstra. Vad är det för logik, när 99% av alla människor ligger på en lagom nivå däremellan genom hela livet, utan att närma sig den vänstra? Jeeeez!

Jag tyckte mer om smalhetsen än den nya hälso/träningshetsen. Den var liksom lättare att värja sig från. Men det här nya proteintramset och träningskravet (ok, jag är heller inte helt oskyldig där) är ju svårare att snacka skit om eftersom det är "hälsosamt" till skillnad från extrem undervikt. Men det är ju egentligen samma mekanismer som ligger bakom, så jag tycker vi fortsätter på 8:0 dieten va? Att äta lite för mycket hela tiden, och vara glada ändå! HÄHÄ Ginger OUT. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar