lördag 12 oktober 2013

#INSTAGRAM

Jag har uppmanats att skaffa instagram. Men känner mig inte helt redo, man vill ju inte göra fel liksom. Så jag tränar lite här på blöggen där det inte finns #prestationsångest. Jag känner mig rätt säker på hashtaggarna, jag har ju en naturlig God-given talent för hashtaggar. Det är mest själva bilderna jag nojar över, och ok, lite osäker över en specifik hashtag (se nedan). Men jag tränar. Det här har jag lärt mig hittills:

Det är bra att som tjej lägga upp osminkade bilder, så att folk får veta att man inte bara är fejksnygg. Detta görs med fördel i bländande belysning. Men man MÅSTE skriva #nomakeup, för att alla ska veta hur sjukt osminkad man är. Jag har frågor på det. Om jag tatuerar in typ ögonbryn eller permanent eyeliner, får jag inte använda den hashtaggen då? Hur klassas mina ögonfransförlängningar? Och om jag lägger upp sminkade bilder, måste jag skriva #makeup då? Helt förvirrad, help yo girl out.


Det är också bra att lägga "godmorgonbilder", gärna från sängen, för att visa hur morgonmysig man är. Inga konstigheter, jag har bara en fråga på det. Måste man skriva #nomakeup på godmorgonbilder, eller utgår folk från att man är osminkad när man sover ändå? Vill ju inte vilseleda någon. Men men, snart är jag nog redo!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar