torsdag 27 februari 2014

WOW. SUCH DIFFERENCE.

Hooola. Idag när jag satt och smurfade bort mitt liv och min ungdom på Intärnät så stötte jag på den här bilden:




Asså... va? Visst, jag håller helt med om att man inte bör ta droger i onödan, men OM man nu ska föra nån skräckpropaganda baserad på att droger kan göra dig lite mindre fysiskt attraktiv (som om det var den största faran med droger), VARFÖR då använda dessa två bilder som argument? En stylad, retuscherad modellbild jämförd med en paparazzibild tagen i ett ofördelaktigt ögonblick? Jämförelsen skulle kännas mer tillförlitlig och relevant om båda bilderna var tagna under samma förutsättningar.

Nä, det kan bli lika stor skillnad mellan två bilder tagna med fem sekunders mellanrum. Hähähähi. Media, you suck. As usual.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar